Totaal aantal pageviews

woensdag 14 mei 2014

Scheiden is schrappen




Het lijkt alsof ik drie jaar geleden een lawine aan scheidingen heb veroorzaakt. Een hele trits madammen die de deur achter zich dicht sloegen. Soms eens een man. 
Dat is triestig en erg. Maar hoe mijn omgeving ermee omgaat is nog stuitender.


Ik heb veel mensen beter leren kennen de laatste drie jaar. Ik kan jullie, naargelang het masker, opdelen in duidelijke categorieën:


Er zijn de viswijven (m/v). Die weten van niets maar vertellen vanalles.

De psychologen. Die weten waarom. En kunnen daarenboven aan ieders uiterlijk de mentale toestand aflezen. 
De feesters. Zij weten dat er geen feestje is maar verdriet en die zie je dus niet meer.

De rechters. Die weten wie het fout deed en wie wat wanneer zal moeten betalen.

De advocaten. Die weten te bemiddelen tussen beide partijen en zijn niet te vertrouwen.

De rouwstoet. Die vinden het zo erg voor zichzelf.
De spionnen. Die zorgen dat alle vorige categorieën voorzien zijn van hun kennis.



En er zijn de vrienden. Die zijn fantastisch, maar sterk in de minderheid en komen vaak uit onverwachte hoek.



Hoe meer ik kijk hoe meer ik kan schrappen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten