Totaal aantal pageviews

woensdag 25 september 2013

Kristoffel


Van het archief naar huis is het een half uurtje fietsen. Dwars door f*king Antwerpen-Noord en even f*king Borgerhout, baan ik mij een weg. De Turnhoutsebaan is waanzin, de Lange Beeldekensstraat ook. Maar de Diepestraat op de terugweg is het ergst. 

Slaapwandelende mannen. Foutparkeerders. Putten in de weg. Madammen die volledig opgaan in hun gsm.

Ik sta te trillen op mijn benen.
Uitwijkend voor een openzwiepend portier, werd ik aangereden door een auto met schreeuwende chauffeur. En dat twee keer. 

Maar ik viel niet en ben nu thuis. 
Misschien moet ik het Sint-Kristoffel-magneetje toch maar in mijn handtas doen? En dan niet vergeten dat ik niet mag vloeken, want dat doet wellicht de krachten van de patroon der veilige overtocht teniet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten